Categorie: Algemeen (geen categorie)
-
AuteurBerichten
-
21 september 2021 om 13:52 ReactieilseBeste, Jongeman, 15 jaar. Gezond. 1e Coronavaccinatie 12-07-2021 2e Coronavaccinatie 23-08-2021 In de periode na 1e vaccinatie klachten gekregen van droge mond, frequenter drinken en plassen. Op 6 september consult huisarts i.v.m. aanhoudende klachten. Glucose 25.7. Gevolgd door opname bij kinderarts en diagnose diabetes Type 1. In familie vader en moeders kant geen diabetes type 1 patiënten. Jongen heeft geen Corona doorgemaakt. Vraag: Is er een relatie tussen coronavaccinatie en het ontstaan van diabetes type 1 ?
Patientgegevens
Geslacht M Leeftijd 15 Diabetes type 1 of 2 1 Diabetesduur recent BMI 21.88 Kreatinine eGFR/CKD-EPI HbA1c Orale bloedglucose-verlagende medicatie Overige medicatie Overige informatie Insuline soort Novorapid & Levemir N NO V NM VA NA VS, Dagcurven: O M A S Insulinedosering: Mijn vraag:
Beste,
Jongeman, 15 jaar. Gezond.
1e Coronavaccinatie 12-07-2021
2e Coronavaccinatie 23-08-2021In de periode na 1e vaccinatie klachten gekregen van droge mond, frequenter drinken en plassen.
Op 6 september consult huisarts i.v.m. aanhoudende klachten. Glucose 25.7. Gevolgd door opname bij kinderarts en diagnose diabetes Type 1. In familie vader en moeders kant geen diabetes type 1 patiënten.
Jongen heeft geen Corona doorgemaakt.Vraag: Is er een relatie tussen coronavaccinatie en het ontstaan van diabetes type 1 ?
27 september 2021 om 19:13 ReactieBij het Lareb zijn heel veel (vermeende) bijwerkingen van de diverse corona vaccinaties gemeld. Over type 1 is het Lareb duidelijk: https://www.lareb.nl/vaccin-knowledge-screen?id=1491&name=Diabetes+is+g%C3%A9%C3%A9n+bijwerking+van+vaccinatie Er is geen relatieBij het Lareb zijn heel veel (vermeende) bijwerkingen van de diverse corona vaccinaties gemeld.
Over type 1 is het Lareb duidelijk: https://www.lareb.nl/vaccin-knowledge-screen?id=1491&name=Diabetes+is+g%C3%A9%C3%A9n+bijwerking+van+vaccinatie
Er is geen relatie
7 januari 2023 om 07:12 ReactieGuusBeste, Mij is exact hetzelfde overkomen. Corona vaccin 1: 30 juli 2021 Corona vaccin 2: 4 september 2021 Leeftijd 29, gezond, topsport achtergrond Geen type 1 binnen de familie. Na tweede vaccin begonnen de klachten voor enkele maanden. Waarna opgenomen in ziekenhuis met suikerspiegel van 32mmol.Beste,
Mij is exact hetzelfde overkomen.
Corona vaccin 1: 30 juli 2021
Corona vaccin 2: 4 september 2021Leeftijd 29, gezond, topsport achtergrond
Geen type 1 binnen de familie.Na tweede vaccin begonnen de klachten voor enkele maanden. Waarna opgenomen in ziekenhuis met suikerspiegel van 32mmol.
11 januari 2023 om 23:06 ReactieBeste Mensen Het Lareb stelt dat er geen relatie is; er kan natuurlijk wel een toevallige samenloop zijn en vaccins doen iets op je imuunsysteem; Bewijs is er (kennelijk) niet https://www.lareb.nl/vaccin-kennis-pagina?id=1491#:~:text=Zowel%20op%20de%20korte%20als,6%2C%2013%2D15%5D. Groet MartinBeste Mensen
Het Lareb stelt dat er geen relatie is; er kan natuurlijk wel een toevallige samenloop zijn en vaccins doen iets op je imuunsysteem; Bewijs is er (kennelijk) niet
https://www.lareb.nl/vaccin-kennis-pagina?id=1491#:~:text=Zowel%20op%20de%20korte%20als,6%2C%2013%2D15%5D.Groet Martin
14 maart 2023 om 15:44 ReactieRichelleHoi, Mij is ook hetzelfde overkomen. Eind 2021 2e vaccinatie en april 2022 lag ik uitgedroogd in het ziekenhuis met type 1 op 42 jarige leeftijd en altijd gezond geweest. Het is inderdaad geen bijwerking van het vaccin maar een virus ( dus ook in een vaccin) kan wel een trigger zijn voor het openbaren van type 1. Grtz RichelleHoi,
Mij is ook hetzelfde overkomen. Eind 2021 2e vaccinatie en april 2022 lag ik uitgedroogd in het ziekenhuis met type 1 op 42 jarige leeftijd en altijd gezond geweest.
Het is inderdaad geen bijwerking van het vaccin maar een virus ( dus ook in een vaccin) kan wel een trigger zijn voor het openbaren van type 1.Grtz Richelle
10 mei 2023 om 00:19 ReactieBasHoi, Ook hier hetzelfde verhaal, 2/3 maanden na coronavaccinatie de diagnose diabetes type 1 gekregen. Lees inmiddels ook buitenlandse onderzoeken waarin weldegelijk wordt benoemd dat coronavaccinatie diabetes type 1 kan triggeren. Wel goed om te benoemen dat vaccinatie niet de oorzaak maar de trigger van diabetes type 1 kan zijn! Dit betekent dus dat ipv de vaccinatie anders bijv een virus op latere leeftijd het misschien alsnog had getriggerd. Lichaam blijft een mooi maar complex systeem…Hoi,
Ook hier hetzelfde verhaal, 2/3 maanden na coronavaccinatie de diagnose diabetes type 1 gekregen. Lees inmiddels ook buitenlandse onderzoeken waarin weldegelijk wordt benoemd dat coronavaccinatie diabetes type 1 kan triggeren. Wel goed om te benoemen dat vaccinatie niet de oorzaak maar de trigger van diabetes type 1 kan zijn!
Dit betekent dus dat ipv de vaccinatie anders bijv een virus op latere leeftijd het misschien alsnog had getriggerd. Lichaam blijft een mooi maar complex systeem…
25 mei 2023 om 08:57 ReactieEefjeBij mij hetzelfde, juli 2021 vaccinatie - december 2021 diabetes type 1 geconstateerd. Het gekke bij mij is dat er echt geen antistoffen zijn aangetroffen die de insuline producerende cellen aanvallen. Sinds afgelopen week wordt ik behandeld als type 2’er. Heb een normale postuur en ook niemand in de familie met diabetes. Ik ben benieuwd of bij bovengenoemde wel antistoffen zijn aangetroffen in het bloed? Groetjes Eefje (24 jaar)Bij mij hetzelfde, juli 2021 vaccinatie – december 2021 diabetes type 1 geconstateerd.
Het gekke bij mij is dat er echt geen antistoffen zijn aangetroffen die de insuline producerende cellen aanvallen. Sinds afgelopen week wordt ik behandeld als type 2’er. Heb een normale postuur en ook niemand in de familie met diabetes.Ik ben benieuwd of bij bovengenoemde wel antistoffen zijn aangetroffen in het bloed?
Groetjes Eefje
(24 jaar)
-
AuteurBerichten