-
AuteurBerichten
-
21 maart 2023 om 08:44 ReactieCarolina VerwaalGoedemorgen, Ik heb een patiënt die metformine, gliclazide en januvia gebruikt. Nu is het advies ivm LVEF van 40% om deze patiënt een SGLT-2 remmer te geven. Mag dit bij deze middelen of moet de januvia dan gestopt worden? In afwachting op uw reactie. Dankuwel! Vriendelijke groet, Carolina
Goedemorgen,
Ik heb een patiënt die metformine, gliclazide en januvia gebruikt.
Nu is het advies ivm LVEF van 40% om deze patiënt een SGLT-2 remmer te geven.
Mag dit bij deze middelen of moet de januvia dan gestopt worden?In afwachting op uw reactie.
Dankuwel!
Vriendelijke groet,
Carolina
21 maart 2023 om 14:52 ReactieBeste Carolina Een DPP4 remmer wordt niet vergoed icm een SGLT2 remmer Groet MartinBeste Carolina
Een DPP4 remmer wordt niet vergoed icm een SGLT2 remmer
Groet Martin
24 april 2023 om 16:34 ReactieJannyMag ik forxiga toevoegen aan linagliptine 5 mg met gliclazide 1 dd 120 mg? vrouw 71 jaar eGFR 71, Hba1c ook 71, verdraagt geen metformineMag ik forxiga toevoegen aan linagliptine 5 mg met gliclazide 1 dd 120 mg?
vrouw 71 jaar eGFR 71, Hba1c ook 71, verdraagt geen metformine
24 april 2023 om 20:04 ReactieJan WesterinkIk twijfel een beetje: in het geval van Carolina is er een indicatie voor de SGLT2 door het hartfalen. In de flowchart komt de DDP4 vraag dan helemaal niet langs en is er direct vergoeding. Strikt genomen is daar de combo DDP4/SGLT2 vergoed denk ik. In het tweede geval van Janny is het anders. Kennelijk is daar geen vergoeding voor SGLT2 los van glycemische verbetering. In dat geval is er geen vergoeding van de SGLT2 in combinatie met een DDP4i Groet JanIk twijfel een beetje: in het geval van Carolina is er een indicatie voor de SGLT2 door het hartfalen. In de flowchart komt de DDP4 vraag dan helemaal niet langs en is er direct vergoeding. Strikt genomen is daar de combo DDP4/SGLT2 vergoed denk ik.
In het tweede geval van Janny is het anders. Kennelijk is daar geen vergoeding voor SGLT2 los van glycemische verbetering. In dat geval is er geen vergoeding van de SGLT2 in combinatie met een DDP4i
Groet
Jan
25 april 2023 om 23:13 ReactieBeste Mensen De combi SGLT2i en DPP4i wordt niet vergoed; ool niet voor de zeer hoog risico patient Dat hoeft ook niet want de veel krachtiger optie met GLP1-ra wordt in het geval van zeer hoog risico, zonder gewichtsbeperking, wel vergoed Zie bijgevoegd stroomschema en kijk naar de kleine lettertjes onderaan Groet MartinBeste Mensen
De combi SGLT2i en DPP4i wordt niet vergoed; ool niet voor de zeer hoog risico patient
Dat hoeft ook niet want de veel krachtiger optie met GLP1-ra wordt in het geval van zeer hoog risico, zonder gewichtsbeperking, wel vergoed
Zie bijgevoegd stroomschema en kijk naar de kleine lettertjes onderaan
Groet Martin
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door
Martin Willink (Kaderhuisarts).
Attachments:
26 april 2023 om 15:06 ReactieJan WesterinkMartin heeft helemaal gelijk natuurlijk! JanMartin heeft helemaal gelijk natuurlijk!
Jan
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door
-
AuteurBerichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)