-
AuteurBerichten
-
24 januari 2023 om 15:27 ReactieIngrid VerheijdenHallo, Door het bekende leveringsprobleem met de Ozempic inj. wil een patient na het bespreken van de alternatieven de Rybelsus tabletten gaan gebruiken. Dit lukt hem niet in de ochtend op de nuchtere maag. Nu staat in het FK: "de tablet heel innemen (zonder breken, pletten of kauwen) met max. een half glas water, op een lege maag, ongeacht het tijdstip van de dag." Hoe lang moet zijn maag leeg zijn: betekent dit alleen 'geen voedsel' of ook 'geen drinken' ? Alvast bedankt voor de reactie. Mvgr, Ingrid
Hallo,
Door het bekende leveringsprobleem met de Ozempic inj. wil een patient na het bespreken van de alternatieven de Rybelsus tabletten gaan gebruiken. Dit lukt hem niet in de ochtend op de nuchtere maag. Nu staat in het FK: “de tablet heel innemen (zonder breken, pletten of kauwen) met max. een half glas water, op een lege maag, ongeacht het tijdstip van de dag.”
Hoe lang moet zijn maag leeg zijn: betekent dit alleen ‘geen voedsel’ of ook ‘geen drinken’ ?
Alvast bedankt voor de reactie.Mvgr, Ingrid
24 januari 2023 om 16:05 ReactieBeste Ingrid, Op nuchtere maag betekent 6 uur van tevoren geen voedsel (water mag wel). Na inname mag 30 minuten niet gegeten worden. De opname van de rybelsus luistert erg nauw, Als dit niet goed gedaan wordt dan is het onwerkzaam en weggegooid geld. Groet MartinBeste Ingrid,
Op nuchtere maag betekent 6 uur van tevoren geen voedsel (water mag wel). Na inname mag 30 minuten niet gegeten worden.
De opname van de rybelsus luistert erg nauw, Als dit niet goed gedaan wordt dan is het onwerkzaam en weggegooid geld.Groet Martin
23 mei 2023 om 09:36 ReactieAlmaHallo, Ik neem om 6.00 s morgens de rebelsus in en eet dan om 9,00 uur .Is dat een probleem? Wert het dan nog wel optimaal? Ik hoor het graag Alvast bedanktHallo,
Ik neem om 6.00 s morgens de rebelsus in en eet dan om 9,00 uur .Is dat een probleem? Wert het dan nog wel optimaal?
Ik hoor het graag
Alvast bedankt
23 mei 2023 om 18:06 ReactieBeste Alma, Dit is een forum voor zorgverleners. Ik adviseer je voor dit soort vragen contact op te nemen met je diabetes behandelaar. Groet MartinBeste Alma,
Dit is een forum voor zorgverleners.
Ik adviseer je voor dit soort vragen contact op te nemen met je diabetes behandelaar.Groet Martin
-
AuteurBerichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)