-
AuteurBerichten
-
29 september 2020 om 19:03 Reactiejoyceik zou graag willen weten waarom je de semaglutide 0.25 mg niet als onderhoudsdosering mag blijven gebruiken? Ik heb een patient die al veel baat heeft bij 0.25 mg. Nu moet ik eigenlijk volgens voorschrift de semaglutide verhogen naar 0.5 mg terwijl hij nu minimale klachten heeft. Gevolg is als ik volgens protocol moet handelen: eventuele toename van misselijkheidsklachten en hypo's waardoor ik de gliclazide ga afbouwen. Voordeel alleen ik minder tabletten.
ik zou graag willen weten waarom je de semaglutide 0.25 mg niet als onderhoudsdosering mag blijven gebruiken? Ik heb een patient die al veel baat heeft bij 0.25 mg. Nu moet ik eigenlijk volgens voorschrift de semaglutide verhogen naar 0.5 mg terwijl hij nu minimale klachten heeft. Gevolg is als ik volgens protocol moet handelen: eventuele toename van misselijkheidsklachten en hypo’s waardoor ik de gliclazide ga afbouwen. Voordeel alleen ik minder tabletten.
29 september 2020 om 19:07 Reactiejoyce*voordeel is minder tabletten (moet het zijn)*voordeel is minder tabletten (moet het zijn)
29 september 2020 om 19:57 ReactieBeste Joyce Ik heb ook de ervaring dat je soms met minder GLP uit komt Heb een patient die het goed doet op de startdosering liraglutide van 0,6 mg De 0,5 semaglutide is de maximale waarde Groet Martin WillinBeste Joyce
Ik heb ook de ervaring dat je soms met minder GLP uit komt
Heb een patient die het goed doet op de startdosering liraglutide van 0,6 mg
De 0,5 semaglutide is de maximale waardeGroet Martin Willin
29 september 2020 om 20:43 ReactiejoyceBeste dr Willin, Bedankt voor u zeer snelle reactie!Beste dr Willin,
Bedankt voor u zeer snelle reactie!
3 oktober 2020 om 20:10 ReactieJudithHallo, Maximaal bij semaglutide is 1 mgr ipv 0.5 mgr (of begrijp ik het antwoord verkeerd van Willem?) 0.25 mgr Ozempic wordt niet vergoedt. 0.5 mgr wel, dus het is niet altijd nodig nog meer op te hogen naar 1 mgr. En vooral: Het is juist de bedoeling om de GLP1 op te hogen ivm nog meer afvallen en superioriteit op cardiovasc eindpunten en de Gliclazide helemaal af te bouwen ivm bijwerkingen als aankomen en (soms) hypo's en geen cardiovasc superioriteit (of minimaal). Dus 'alleen' minder tabletten heeft zeker een groot voordeel, zeker bij iemand met DM2. Groeten, JudithHallo,
Maximaal bij semaglutide is 1 mgr ipv 0.5 mgr (of begrijp ik het antwoord verkeerd van Willem?)
0.25 mgr Ozempic wordt niet vergoedt.
0.5 mgr wel, dus het is niet altijd nodig nog meer op te hogen naar 1 mgr.
En vooral: Het is juist de bedoeling om de GLP1 op te hogen ivm nog meer afvallen en superioriteit op cardiovasc eindpunten en de Gliclazide helemaal af te bouwen ivm bijwerkingen als aankomen en (soms) hypo’s en geen cardiovasc superioriteit (of minimaal).
Dus ‘alleen’ minder tabletten heeft zeker een groot voordeel, zeker bij iemand met DM2.Groeten,
Judith
4 oktober 2020 om 05:38 ReactieJoyceBeste Judith Hartelijke dank voor het duidelijke antwoordt en de goede onderbouwing! Ondertussen heb ik de semaglutide toch ook opgehoogd naar 0.5 mg. En idd de gliclazide nu met 1 tablet afgebouwd. Nogmaals dank! Heel fijn zo'n forum! Gr JoyceBeste Judith
Hartelijke dank voor het duidelijke antwoordt en de goede onderbouwing! Ondertussen heb ik de semaglutide toch ook opgehoogd naar 0.5 mg. En idd de gliclazide nu met 1 tablet afgebouwd.
Nogmaals dank! Heel fijn zo’n forum!Gr Joyce
-
AuteurBerichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)