Categorie: Algemeen (geen categorie)
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Home › Forum › Algemeen (geen categorie) › Tresiba omzetten naar Insulatard?
Categorie: Algemeen (geen categorie)
Hallo,
Deze meneer meet in de ochtend gluc waardes tussen de 2 en de 4. In de avond eet hij er al tegen om zijn waarde wat hoger te krijgen in de ochtend. In de nacht ook hypo’s, gaat dan wat eten. Spuit in de ochtend 52 EH Tresiba. Nu net zijn gluc gemeten en die was 9.9. Meter en stripjes zijn nog goed.
Ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om de Tresiba om te zetten naar de Insulatard en dat dan in de ochtend te spuiten. Nu is mijn vraag, is dat inderdaad een goed idee en zo ja kan ik dezelfde hoeveelheide insuline Tresiba omzetten naar de Insulatard?
Groet,
Alie Hoeksma
Praktijkondersteuner
Heerenveen
Beste Alie
Ik ken de rest van de gegevens van deze Hr niet
Hij zit ‘s ochtend laag
Maar wanneer is “net glucose gemeten”?? Hoe laat is dat? Heb je een dagcurve?
Degludec werkt lang door en geeft een stabiele insuline spiegel. Het lijkt erop dat hij over de hele dag te laag zit (als hij ‘s avonds ook moet bij-eten)
Mogelijk is er bij hr sprake van insuline deficiëntie en heeft hij ‘s nachts niet veel nodig; Dan zou een NPH eerder kunnen passen.
Groet Martin
Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor de website om deze goed te laten functioneren. Deze cookies zorgen voor basis functionaliteiten en beveiliging van de website, volledig anoniem.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | Deze cookie wordt gebruikt om aan te geven of u toestemming heeft gegeven voor cookies onder de categorie "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Deze cookie wordt gebruikt om aan te geven of u toestemming heeft gegeven voor cookies onder de categorie "Noodzakelijk". |
viewed_cookie_policy | 11 months | Deze cookie wordt gebruikt om te voorkomen dat de popup om toestemming te geven voor cookies niet meermaals getoond wordt. |
Analytische cookies worden gebruikt om beter te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen bij het vergaren van statistieken zoals het aantal bezoekers, oorsprong, bounce rate, etc.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 24 maanden | Wordt gebruikt om gebruikers te herkennen. |
_gid | 24 uur | Wordt gebruikt om gebruikers te herkennen. |