-
AuteurBerichten
-
14 januari 2022 om 08:10 ReactieTryntsje
Goedemorgen,
Ik heb een patiënt die gebruikt Forxiga, Lantus, Metformine en Tolbutamide. Gestart in het ziekenhuis.
Vorig jaar nog hoofdbeh spec nu retour 1ste lijn.Dhr kreeg vorig jaar via de terugbetaalrek. de Forxiga vergoedt. Dit is gestopt ivm dat het via de verzekering nu vergoedt zou worden. Alleen krijgt onze apotheek bij het ZN formulier te zien, niet ten laste voor de verzekering icm insuline.
Er is een oproep geweest vorig jaar dat de forxiga niet meer wordt aangeraden/vergoedt voor DM type1 pat. Maar dhr is een type 2 pat .met een HVZ.
Weten jullie hoe dit zit?
We gaan hier meer problemen anders mee krijgen ivm de voorkeur van SLGT2 remmers bij een DM met HVZ. Ook al gebruikt de pat insuline.mvg Tryntsje Schop
17 januari 2022 om 22:22 ReactieBeste Trynstje
Indicatie glucoseregulatie (diabetes zonder zeer hoog CV risico): SGLT2 remmers worden dan niet vergoed
Indicatie risicoverlaging bij DM patient met zeer hoog CV risico: wel vergoedingZie ZN formulier https://www.znformulieren.nl/formulieren?folderid=338591745&title=Farmacie
Groet Martin
-
Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door
Martin Willink (Kaderhuisarts).
18 januari 2022 om 07:13 ReactieTryntsjeBedankt voor deze reactie. Dit is ook hoe ik het lees.
Alleen komt de apotheker bij mij terug met het ZN formulier van de apotheek zie bijlage.En daar staat duidelijk op icm insuline mag het niet ten laste van de zorgverzekeraar worden uitgeleverd.
Vandaar dat onze apotheker zegt dat hij het niet kan declareren bij de zorgverzekeraar.Vandaar dat ik hier tegenaan loop. Hopelijk weten jullie hoe dit zit?!
mvg Tryntsje Schop
18 januari 2022 om 20:29 ReactieBeste Tryntsje
Die aardige apotheker van je gebruikt het verkeerde formulier:
Groet Martin
15 februari 2022 om 14:42 ReactieAnnemarie BekkeBeste Martin,
Van de artsenbezoeker van Forxiga kreeg ik per mail het onderstaande te horen:
Tav de vergoedingsvraag, hierbij de uitleg;
Alle DM2 met een verhoogd CV risico wordt met een artsenverklaring volledig vergoed ongeacht wel of geen
[ co- ] medicatie naast Forxiga.DM2 zonder verhoogd CV risico :
1 Met Metformine en/of SU icm Forxiga, volledig vergoed.
2 Forxiga als monotherapie, of icm insuline en/of GLP1 en /of DPP4 geldt een terugbetaalregeling [ als enige SGLT2 ]. In dit geval is een recept voldoende en de apotheek declareert vervolgens dan bij http://www.terugbetaalregeling.nlDit als aanvulling op het onderwerp.
Met vriendelijke groet,
Annemarie Bekke
17 februari 2022 om 13:24 ReactieBeste Annemarie
Bovenstaande klopt, echter terugbetaalregeling is een kadootje van de farma industrie en kan zomaar gestopt worden,. (aanvankelijk had elke SGLT2 firma dat)
Er bestaat dan de kans dat een patiënt in de loop van het jaar alsnog moet gaan betalen. NB de andere fabrikanten hadden deze terugbetaalregeling ook , nu kennelijk niet meer (?)Groet Martin
-
Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door
-
AuteurBerichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)