2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Home › Forum › Nieuwe BG verlagende middelen (GLP1, SGLT2, DPP4) › Omzetten bestaande medicatie bij patient met zeer hoog risico naar Sglt2 , en GL
Beste
Sinds de nieuwe standaard voegen we bij patiënten met een zeer hoog risico en Hba1> 53 Sglt2 toe en/ of GLP1 volgens stappenplan. Nu is onze vraag : heeft het meerwaarde om alle patiënten met zeer hoog risico die nog SU gebruiken om te zetten in sGLT2 en dan metformine ( die gebruiken ze meestal al) en Glp1 toe te voegen en de SU af te bouwen. Dus actief omzetten en het stappenplan bij hoog risico inzetten. Hopelijk is mijn vraag zo duidelijk.
Graag hoor ik van u
met vriendelijke groeten, Veronique van den Berk
Ik denk dat dit een goed plan is als mensen er zelf ook achter staan, de prognose goed genoeg is en het HbA1c niet al te laag (echter, daar kun je lang over praten). Het boek van Langerhans geeft praktische tips over hoe je dit zou kunnen aanpakken.
Groet
Jan
Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor de website om deze goed te laten functioneren. Deze cookies zorgen voor basis functionaliteiten en beveiliging van de website, volledig anoniem.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | Deze cookie wordt gebruikt om aan te geven of u toestemming heeft gegeven voor cookies onder de categorie "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Deze cookie wordt gebruikt om aan te geven of u toestemming heeft gegeven voor cookies onder de categorie "Noodzakelijk". |
viewed_cookie_policy | 11 months | Deze cookie wordt gebruikt om te voorkomen dat de popup om toestemming te geven voor cookies niet meermaals getoond wordt. |
Analytische cookies worden gebruikt om beter te begrijpen hoe bezoekers met de website omgaan. Deze cookies helpen bij het vergaren van statistieken zoals het aantal bezoekers, oorsprong, bounce rate, etc.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 24 maanden | Wordt gebruikt om gebruikers te herkennen. |
_gid | 24 uur | Wordt gebruikt om gebruikers te herkennen. |