Categorie: Insulinetherapie
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2022 om 14:04 ReactieClara MulderEen vrouw van 47 jaar met lichte verstandelijke beperking, spuit Toujejo 2x 70E in de ochtend en Novorapid 65E- 36E-60E. Orale medicatie metformine 3x 1000. Ze gaat binnenkort naar Canada op vakantie (10 uur tijdsverschil) en vraagt mij advies over het spuiten van de insuline. Kunnen jullie me helpen op deze dame een goed advies te geven over het spuiten van de insuline op de heen en terugreis? Inmiddels weet ik haar vertrektijden, zie hieronder: Amsterdam-Vancouver vertrek 12-12-22 13.00 uur Aankomst 13.55 uur in Vancouver Vancouver-Amsterdam vertrek 29-12-22 aldaar 15.35 uur Aankomst 10.05 in Amsterdam. Graag jullie advies voor de heen- en terugreis, Vriendelijke groet, Clara Mulder
Een vrouw van 47 jaar met lichte verstandelijke beperking, spuit Toujejo 2x 70E in de ochtend en Novorapid 65E- 36E-60E. Orale medicatie metformine 3x 1000.
Ze gaat binnenkort naar Canada op vakantie (10 uur tijdsverschil) en vraagt mij advies over het spuiten van de insuline.
Kunnen jullie me helpen op deze dame een goed advies te geven over het spuiten van de insuline op de heen en terugreis?Inmiddels weet ik haar vertrektijden, zie hieronder:
Amsterdam-Vancouver vertrek 12-12-22 13.00 uur
Aankomst 13.55 uur in VancouverVancouver-Amsterdam vertrek 29-12-22 aldaar 15.35 uur
Aankomst 10.05 in Amsterdam.Graag jullie advies voor de heen- en terugreis,
Vriendelijke groet, Clara Mulder
2 november 2022 om 20:29 ReactieJan WesterinkLastig en lekker praktisch inderdaad. Ik kan hier geen goede handleiding voor vinden. Toujeo is verdraaid handig spul en werkt lekker lang. Ik denk dat het prima is als ze gewoon haar normale hoeveelheid spuit met in NL en gewoon in Candada 24 uur later (en dus in de avond ipv in de ochtend). Als dat te ingewikkeld is voor haar dan is het mij ook goed als ze de toujeo in NL spuit zoals gewoon en de volgende spuit 36 uur later pas zet in Canada (dus ochtend daar). Kortwerkende insuline spuiten zoals gewoon en afhankelijk van wat je eet (dus ook tijdens de vlucht!)Lastig en lekker praktisch inderdaad. Ik kan hier geen goede handleiding voor vinden.
Toujeo is verdraaid handig spul en werkt lekker lang. Ik denk dat het prima is als ze gewoon haar normale hoeveelheid spuit met in NL en gewoon in Candada 24 uur later (en dus in de avond ipv in de ochtend). Als dat te ingewikkeld is voor haar dan is het mij ook goed als ze de toujeo in NL spuit zoals gewoon en de volgende spuit 36 uur later pas zet in Canada (dus ochtend daar). Kortwerkende insuline spuiten zoals gewoon en afhankelijk van wat je eet (dus ook tijdens de vlucht!)
7 november 2022 om 21:41 ReactieBeste Clara Dit staat ook (precies zo) in het boek insuline therapie in de eerste lijn H9.2 Groet MartinBeste Clara
Dit staat ook (precies zo) in het boek insuline therapie in de eerste lijn H9.2
Groet Martin
-
AuteurBerichten